Energimyndigheten bjuder in till informationsmöten
23 maj 2018
Energimyndigheten bjuder in till informationsmöten om det nya sjöfartsprogrammet. 29 maj i Stockholm och 30 maj i Göteborg.
Under våren har Energimyndigheten lanserat ett nytt sexårigt sjöfartsprogram och dessutom gjort en första utlysning inom ramen för programmet. Nu bjuds intresserade in till informationsmöten där fokus är att ge information om utlysningen, ansökningsprocess och utvärdering av ansökningar. Möjlighet finns att ställa frågor till Energimyndigheten kring själva processen.
- Tisdag 29 maj på Scandic Klara i Stockholm, klockan 13-15.
- Onsdag 30 maj på Lindholmen Science Park i Göteborg, klockan 13-16, lokal Tesla.
Anmäl till informationsträffarna sker till magnus.henke[at]energimyndigheten.se
Dela på
Senaste nytt
-
Lighthouse Almedalsseminarium om minskade forskningsanslag sänds på YouTube -
Ny studie: Internet och bra sömn viktigast ombord -
HELP ska hjälpa hamnar att klara elomställningen -
Vindkraftsparker och vintersjöfarten krockar i Bottenviken -
Totalförsvarsövning funkade bra, men kan göras bättre -
Kapade forskningsanslag slår hårt mot sjöfarten -
IMO antar regler för självkörande fartyg -
En fossilfri sjöfart till 2035 är potentiellt möjlig -
Färdplan ska göra hamnar till gröna energihubbar -
Sjöfarten står för sina samhällskostnader