Dynamisk dimensionering av fartyg
02 december 2016
I utvecklingen mot effektivare transporter, energisnål operation och minskad miljöpåverkan tenderar skroven att bli större än tidigare samtidigt som det finns en strävan att optimera konstruktionen mot lättare, bränslesnålare fartyg. Detta får som följd att det finns ett stort behov av ökad förståelse kring hur olika krav och lösningar påverkar hela den komplexa fartygskonstruktionsbilden. Hur ska framtidens skrovkonstruktioner klara kraven på hållfasthet, sjöegenskaper, miljökrav och säkerhet?
Klar: December 2016
Utförande parter: SSPA, Chalmers
Deltagare: Stena Teknik
Vill du veta mer?
Jonny Nisbet
Dela på
Senaste nytt
-
Hon hade avtalad tid med Kapten ynkrygg
-
Lighthouse omvärldsanalys 2025 – osäkerhet och tullar präglar sjöfarten
-
Se seminariet Shipping in the Marine Environment
-
Vad betyder egentligen de 90 procenten?
-
Hålla där...
-
Ny rapport: Klimatförändringarna ett hot mot de flesta större hamnar i världen
-
Nytt AI-verktyg tar lasthanteringen till nästa nivå
-
Ammoniak tar kliv mot att bli ett framtida sjöfartsbränsle
-
Konkurrensen stor mellan containerhamnar
-
Se Research & Innovation Meet