Anläggning för vätgasproduktion planeras i Göteborgs hamn
02 november 2021
Göteborgs Hamn och det norska energibolaget Statkraft planerar en produktionsanläggning för vätgas inom hamnområdet, med driftstart 2023. Inledningsvis ska anläggningen ha en kapacitet på fyra MW, vilket ger en produktion av upp till ca två ton vätgas per dygn.
Dela på
Senaste nytt
-
Se Lighthouse Almedalsseminarium om de minskade forskningsanslagens konsekvenser -
Ny studie: Internet och bra sömn viktigast ombord -
HELP ska hjälpa hamnar att klara elomställningen -
Vindkraftsparker och vintersjöfarten krockar i Bottenviken -
Totalförsvarsövning funkade bra, men kan göras bättre -
Kapade forskningsanslag slår hårt mot sjöfarten -
IMO antar regler för självkörande fartyg -
En fossilfri sjöfart till 2035 är potentiellt möjlig -
Färdplan ska göra hamnar till gröna energihubbar -
Sjöfarten står för sina samhällskostnader