Staten föreslås äga färjorna till Gotland
15 september 2021
Trafikverket föreslår att staten, genom exempelvis Sjöfartsverket, i framtiden ska äga de fartyg som opereras i färjetrafiken till Gotland ...
utredning visar att både Sjöfartsverket och Trafikverkets färjerederi har förutsättningarna för det. Utifrån att Sjöfartsverket redan idag Läs mer
utredning visar att både Sjöfartsverket och Trafikverkets färjerederi har förutsättningarna för det. Utifrån att Sjöfartsverket redan idag Läs mer
Dela på
Senaste nytt
-
Ny studie: Internet och bra sömn viktigast ombord -
HELP ska hjälpa hamnar att klara elomställningen -
Vindkraftsparker och vintersjöfarten krockar i Bottenviken -
Totalförsvarsövning funkade bra, men kan göras bättre -
Kapade forskningsanslag slår hårt mot sjöfarten -
IMO antar regler för självkörande fartyg -
En fossilfri sjöfart till 2035 är potentiellt möjlig -
Färdplan ska göra hamnar till gröna energihubbar -
Sjöfarten står för sina samhällskostnader -
MIRG-förmågan behöver utvecklas